Endemol Shine Nederland en Blammo bundelen krachten in eSports

Endemol Shine Nederland en Blammo Media gaan samen activiteiten ontplooien op het gebied van eSports: de verzamelnaam voor competitief gamen. Oogmerk van het initiatief is dat de mediabedrijven elkaar versterken bij de ontwikkeling, productie en exploitatie van cross mediale content en -concepten.

Als eerste stap zullen Endemol Shine Nederland en Blammo Media onderzoek doen naar de gezamenlijke marktpositie in eSports media, op basis waarvan de samenwerking verder wordt geconcretiseerd. Volgens Jurian van der Meer, commercial director Endemol Shine Nederland, vullen de partijen elkaar goed aan.

“Blammo onderscheidt zich al jaren met succesvolle, innovatieve mediaproducties en heeft veel verstand van gaming. Die expertise kunnen wij goed gebruiken. Omgekeerd profiteert Blammo van onze kennis en ervaring en de toegang tot een internationaal creatief en commercieel netwerk.„ Jurian van der Meer, commercial director Endemol Shine Nederland
“eSports maakt een spectaculaire ontwikkeling door en verspreidt zich over steeds meer platforms. Dat biedt veel perspectief, want met name de media- en storytelling-kant van eSports is wereldwijd nog redelijk onderontwikkeld. Met een partner als Endemol aan onze zijde hebben we een sterke uitgangspositie om die mogelijkheden te benutten.„ Ruben Heere, Blammo

Endemol Shine Nederland en Blammo Media willen met het samenwerkingsverband inspelen op de explosieve groei en het economisch potentieel van de eSports markt. Volgens recent onderzoek van market researcher Newzoo zullen de totale inkomsten uit eSports de komende twee jaar substantieel toenemen, tot meer dan 450 miljoen dollar. Inschattingen van het aantal actieve eSports fans lopen uiteen van 100 tot 150 miljoen, waarmee het nu al vergelijkbaar is met de omvang van middelgrote sporten als zwemmen of ijshockey. Ruim 27 miljoen game fanaten keken vorig jaar via live streaming naar het wereldkampioenschap League of Legends in Seoul.

Contactpersonen

***

Endemol Shine Nederland

Marktleider Endemol Shine Nederland legt zich toe op ontwikkeling, productie en exploitatie van creatieve content in alle genres en voor alle platforms. Het bedrijf is afzender van talloze succesvolle titels, zoals: Goede Tijden Slechte Tijden, Miljoenenjacht, Hotter than my daughter, All you need is love, Moordvrouw, Eén tegen 100, Ik vertrek, 5 Jaar Later en Jinek. Als grootste sportproducent van Nederland is Endemol Shine Nederland verantwoordelijk voor de productie van de voetbalkanalen van Fox en de Eredivisie. Ook heeft Endemol Shine Nederland samenwerkingsverbanden met Human Factor TV Producties en Kemna& Zonen. De organisatie omvat voorts de divisies Talent Kitchen, Endemol Beyond, Concepts, Events, Design en Licensing & Merchandising. De onderneming maakt deel uit van Endemol Shine Group: 's werelds grootste onafhankelijke producent, met meer dan 90 vestigingen in ruim 30 landen.

Blammo Media

Is al 14 jaar de grootste gamingmedia/content producent van de Benelux. Bekend van o.a. het TV programma Gamekings op Comedy Central en het Firstlook Festival in de Jaarbeurs Utrecht. Naast mediaproducent is Blammo in toenemende mate de ontwikkelaar van gaming gerelateerde commerciële concepten. Dit in opdracht van de internationale gaming industrie en voor branche vreemde partijen die via gaming jongeren wensen te bereiken.

Download PDF
Download PDF
berichten