197820 pg%20groep e78ffa large 1457456969

Staatsloterij 'Puur Geluk' wint TV-beeld in de categorie 'Beste Sponsorfit'

'Mediabureau UM en Endemol Shine Nederland weten met branded content de afstand tussen loterij en speler te overbruggen.'

De Staatsloterij bestaat al 290 jaar. Generatie op generatie speelden als bijna vanzelfsprekend mee. Maar tijden veranderen en dat geldt ook de Staatsloterij. Het merk werd door de kritische consument en de veranderende mediawereld als afstandelijk ervaren.

Daarom heeft de Staatsloterij de stap gezet prime time branded content te creëren, waarin de merkmissie 'actief bijdragen aan het geluk van iedere Nederlander' wordt geladen met relevante bewijsvoering. Puur Geluk kan iedereen overkomen. In het format draait alles om onverwachte geluksmomenten. Geluk dat werkelijk iedereen kan overkomen.

De hoofdpersonen worden opgespoord via Facebook, Google en andere openbare bronnen om zo bijzondere verhalen te verrassen met een bijzonder geluksmoment. Omdat alles is vastgelegd met een verborgen camera is de verbazing onder de gelukkigen authentiek.

Cases

Lisanne schreef een lied over haar strijd tegen haar ziekte. Haar grote droom was het om haar nummer 'Vechtersbaas' aan heel Nederland te laten horen.

Hqdefault

De reactie van conciërge Orlando is onbetaalbaar wanneer hij hoort dat hij met zijn zoon naar Manchester gaat. Kun je nagaan wat er gebeurt als hij daar wordt aangesproken door zijn allergrootste idool, Louis van Gaal.

Hqdefault

Werken in het Rijksmuseum is al leuk op zich, maar vandaag is het voor Rania wel éxtra leuk. Ze weet niet wat ze meemaakt en is tot tranen geroerd.

Hqdefault

Zie hier de volledige lijst met cases.

Resultaten

Uiteindelijk heeft het eerste seizoen geleid tot een merkverhaal van 360 minuten en een bereik van 5,5 miljoen unieke kijkers. Daarnaast blijken de losse items via sociale media erg deelbaar, dit levert nog eens 1,5 miljoen extra views op.

Onder de kijkers is de sympathie voor het merk met maar liefst vijftig procent gestegen. De merkwaarde dichtbij toont een significante stijging met tweeëntwintig procent. En ook online steeg het brand sentiment zestien procent.

Deze resultaten hebben er aan bijgedragen dat Staatsloterij Puur Geluk in 2016 succesvol heeft doorgepakt met een tweede seizoen!

Credits

Klant: De Nederlandse Staatsloterij

Verantwoordelijk klant: Marcel Ribbens, Kim van Dusseldorp, Judith Wierenga, Charlotte Zwaan

 

Productie: Endemol Shine Nederland

Producent: Rob van der Vleugel

Gedelegeerd Producent: Sander Palte

Eindredactie: Sabine Feij en Twan van de Nieuwenhuizen

Productieleider: Chantal Hazewinkel

Concept en format development: Margot van Schayk, Frank de Wit en Joost Geurtsen

 

Media agency: UM Studios

Head of Partnerships: Sander Pluijm

Project Management: Lieve van Kessel

Brand PR Adviseur: Nina Buehrs

 

Exploitant: RTL Nederland

Eindredactie: Ellen Meijerse

Sales directie: Joyce Borghardt

Account: Carlo Pit

Projectleider Branded Content: Kirsten Huismans

Communicatieadviseur: Shirien Elsaid

Staatsloterij Puur Geluk werd uitgezonden op RTL4 en gepresenteerd door Nance Coolen.

Download PDF
Download PDF
berichten